В уряді розповіли про плани продовжити євроколію від Ужгорода до Львова та збудувати відрізок Скнилів – Мостиська-2. Це відкриє прямий шлях від Львова до Польщі й далі до інших країн Європейського Союзу.

Про це повідомив віцепрем’єр-міністр із відновлення України, міністр розвитку громад і території Олексій Кулеба у Telegram. За його словами, на ці проєкти ЄС уже виділив 76 млн євро грантової підтримки.

“Наступний етап – продовження євростандартної колії від Ужгорода до Львова та будівництво відрізка Скнилів – Мостиська-2. Це відкриє прямий шлях від Львова до Польщі й далі до інших країн ЄС. На ці проєкти ЄС уже виділив 76 млн євро грантової підтримки”, – зазначив Кулеба.

Урядовець додав, що це початок масштабної інтеграції української залізниці в європейську мережу. Кулеба також подякував Укрзалізниці, українським залізничникам і всім, хто працював заради цього результату, а також європейським партнерам України, без яких, за його словами, цей спільний проєкт був би неможливим.

В Україні відкрили першу євроколію

Кулеба також проінформував про відкриття першої в сучасній історії євроколії, яку збудували з нуля. Йдеться про ділянку євростандарту 1435 мм протяжністю 22 км між Чопом та Ужгородом.

“Завдяки цьому Ужгород став першим обласним центром, який отримав пряме залізничне сполучення з Європейським Союзом. Уже з 12 вересня звідси вирушатимуть поїзди до Братислави, Кошице, Будапешта та Відня”, – зазначив міністр, зауваживши, що продаж квитків відкрили у п’ятницю, 5 вересня.

Крім цього, 5 вересня Кулеба та президент України Володимир Зеленський відкрили цей проєкт європейськими партнерами та представниками залізничних компаній.

Скільки тривало будівництво та за чиї кошти

  • Будівництво тривало рівно рік – від серпня 2024-го до серпня 2025-го.
  • Загальна вартість 1,3 млрд грн: половина коштів – грант ЄС у межах Connecting Europe Facility, інша половина – кредит Європейського інвестиційного банку.
  • Електрифікація стартує восени. Частину витрат покриє CEF, а в державному бюджеті на 2025 рік уже передбачено 128 млн грн.

Як повідомляв OBOZ.UA, відкриття 24-кілометрової ділянки європейської колії стандарту 1435 мм – від Чопа до Ужгорода, відбулося 5 вересня. Передбачається, що це дасть змогу українцям добиратися за кордон без пересадок – поїзди до/з ЄС доїжджатимуть до Ужгорода без перестановки колісних парт. Коли саме буде відкрито нові маршрути, поки невідомо.

Джерело: OBOZ.UA

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *